TOPlist

Reklama v Číně s českými čísly

Jan Hebnar | 4. 1. 2013
Reklama v Číně s českými čísly

Číňané si rádi kupují zahraniční výrobky. To je bez debat. Jenže jak jim je prodat? To je rébus pro nejednu českou firmu. I my si nad ním budeme na těchto stránkách určitě ještě nejednou lámat hlavu. Co nefunguje, to vám řeknu hned teď. Nefunguje myslet si, že „když je Číňanů 1.3 miliardy, je to prostě tolik, že když si každý desátý, stý, tisící (prosím dosadit číslici) koupí náš výrobek, budeme všichni milionáři“.

A pak už bude jen stačí zabývat se tím, jakou fontánu vybrat k novému letnímu sídlu v Monaku.

Jistě, přeháním, ale divili byste se, kolikrát jsem tuto větu v různých variacích od zahraničních podnikatelů slyšel. Výsledek? Je to jasné znamení toho, že firma vlastně žádnou marketingovou strategii nemá.

Čína je natolik obrovská, že když se rozhodnete prodávat v podstatě cokoli, musíte si být přesně vědomi komu a kde to cokoli prodáváte. Platí to daleko víc, než v Evropě.

Proč? Protože marketing (advertising) v Číně je nesmírně drahý. Jakákoli reklama musí být přesně zacílená, jinak je neúnosně drahá. Především z pohledu segmentu. Jde vám o segment mužů nebo žen? Věkové rozpětí? Bezdětní/s dětmi? Příjmová skupina? Toliko minimální demografie.

A také musíte vědět, kam míříte geograficky. Přesto, že možná budete chtít jednou cílit na všechna města západního a jižního pobřeží, ze začátku si budete muset vybrat lokalitu daleko menší. Jinak vás náklady na reklamu zadusí. Může to být město jen jedno (běžně je to Peking, Guangzhou nebo Šanghaj, které jsou k cizincům nejpřívětivější), nebo dokonce i jedna čtvrť, několik obchodů či supermarketů.

Pak můžete začít s kampaní, která je únosná i v českých číslech.

Komentuj jako první

Komentuj příspěvek

Kontrolní číslo: 227
Odeslat komentář

Vzdělávací kurzy

Vzdělávací kurzy pro firmy

Newsletter

Ty nejdůležitější zprávy pro vaše čínské podnikání.
Přihlaste se k odběru pravidelného Newsletteru zde.
Odeslat