TOPlist

Podnikání v Číně očima blogerů IX.

Ondřej Lapisz | 17. 9. 2013
Podnikání v Číně očima blogerů IX.

I dnešním přehledem se prolínají už typická témata – prověření obchodního partnera, ochranné známky či „běžné“ problémy při dovozu a vývozu. Jakou šanci máte na nápravu při obdržení kazové zásilky? Jaké rady jsou kladeny na srdce čínským exportérům? Co v Číně zanedbal Apple? To vše v dnešním přehledu.


PROVĚŘENÍ ČÍNSKÉHO VÝROBCE – ÚVODNÍ JEDNÁNÍ
http://www.asiaqualityfocus.com/blog/
Pro provedení úspěšné kontroly výrobce je vhodné sledovat několik základních kroků. Je nutné vědět, koho oslovit, jak složit vlastní tým, koho pověřit vyjednáváním. Svůj obvyklý scénář má i samotné jednání, kterému se spolu s etiketou budeme již brzy věnovat v novém návodu.

VADNÝ VÝROBEK Z ČÍNY – CO SI POČÍT?
http://www.chinalawblog.com/
Čas od času se to stane. Každý s tím tak trochu počítá, ale přesto doufá, že s odebíraným zbožím nebude žádný problém. Ale pak dorazí zásilka s několika vadnými kusy a nastává otázka – co s tím? Bohužel, odpověď nejčastěji zní, že se toho moc dělat nedá. Pokud vůbec něco.

CO VĚDĚT O OCHRANNÝCH ZNÁMKÁCH
http://www.chinalawblog.com/
Autor se snaží co nejjednodušeji do čtyř bodů shrnout to nejdůležitější, na co se zaměřit, chcete-li v Číně podnikat s vlastní ochrannou známkou. Hned první bod by se dal shrnout jako „Zaregistrujte si ji“. Možná to zní směšně, ale někdy se na to zapomíná. Pokud nebudete dostatečně rychlí, o ochrannou známku můžete přijít.

JAK BY MĚLI ČÍNŠTÍ DODAVATELÉ NALÉZT IDEÁLNÍHO ZÁKAZNÍKA?
http://www.qualityinspection.org/
Tentokrát si můžeme přečíst článek pojatý tak trochu „z druhé strany barikády“. Autor v něm shrnuje, co radil čínským výrobcům během své přednášky. Většina čínských exportérů nabízí zboží komukoliv, kdo zaplatí. A to je chyba.

PROČ UŽ APPLE V ČÍNĚ NENÍ V TOP5 PRODEJCŮ MOBILNÍCH TELEFONŮ?
http://marketingtochina.com/
Apple v Číně spadl mezi prodejci mobilních telefonů až na sedmé místo. Trhu vládnou značky Samsung a Lenovo. Do předních pozic se už probily i značky Yulong, ZTE a Huawei. Je za vším cena? Ne tak úplně.

Komentuj jako první

Komentuj příspěvek

Kontrolní číslo: 42
Odeslat komentář

Vzdělávací kurzy

Vzdělávací kurzy pro firmy

Newsletter

Ty nejdůležitější zprávy pro vaše čínské podnikání.
Přihlaste se k odběru pravidelného Newsletteru zde.
Odeslat