TOPlist

Podnikání v Číně očima blogerů a médií – 39. týden 2013

Ondřej Lapisz | 27. 9. 2013
Podnikání v Číně očima blogerů a médií – 39. týden 2013

Ani ve druhém díle nové sjednocené rubriky neopustíme tradiční témata. Kontrola dodavatele domlouvání cen, zamyšlení nad příležitostmi. Na to vše se můžete těšit i tento týden!




ROZDÍL MEZI AUDITEM A KONTROLOU
http://www.asiaqualityfocus.com/blog/
Jedna rada se opakuje stále dokola: před každým obchodem čínského partnera důkladně prověřit. Článek upozorňuje na časté zaměňování a prolínání pojmů kontrola a audit. Jaký je tedy rozdíl? Pokud se bavíme o kontrole, můžeme si představit pouhé dotazování a postupné odškrtávání odrážek – témat, která nás zajímají. Pokud se ale bavíme o auditu, máme na mysli činnost daleko komplexnější. Co to znamená? Více se dočtete v samotném článku.

JAK ČÍST AQL TABULKY
http://www.qualityinspection.org/
V tomto bodě opustíme téma Číny, nicméně stále zůstaneme u kontroly zboží při dovozu. V odkazovaném příspěvku naleznete video vysvětlující základy práce s AQL tabulkou (Acceptance quality level). Tabulka AQL je nástrojem, který pomáhá při určování velikosti vzorku výroby a následném posouzení kvality celé dodávky, resp. při schvalování její realizace.

ZNEČIŠTĚNÍ PROSTŘEDÍ A ZDRAVOTNÍ STAV OBYVATEL VYVOLÁVAJÍ STÁLE VĚTŠÍ OBAVY
http://www.businessweek.com/
Autor článku popisuje, své překvapení, když byl v Číně přesvědčován k tomu, aby pečlivě oloupal každý hrozen. Kvůli pesticidům. S podobnou obezřetností přistupuje k potravinám již velká část Číňanů. Jídlo však není jediným tématem, které je v Číně na pořadu dne.

3 TIPY K ŽÁDOSTI O CENOVOU NABÍDKU
http://www.procurasia.com/
Jíž v dřívějších přehledech jsme odkazovali na články, které se zabývaly domlouváním ceny, ale nikdy není špatné si vše zopakovat. Odkazovaný článek přináší tři dobré – a podrobně popsané – rady. 1) Vždy detailně specifikujte svůj výrobek. Do toho nejmenšího a dokonce nejhloupějšího detailu. 2) Dodavatele si ohodnoťte. 3) Jednoduše neznamená krátce. Více v článku!

JAK ROZVÍJET ČÍNSKÝ TRH SE ŠAMPAŇSKÝM?
http://marketingtochina.com/
Sami jsme vám už před nějakou dobou přinesli článek o vztahu Číňanů k vínu. Trh se šampaňským je nicméně ještě specifičtější. Mnozí předpovídají dlouhý a výrazný růst. V odkazovaném článku se autor snaží zhodnotit současnou situaci.

ČÍNSKÝ TRH S NÁPOJI
http://marketingtochina.com/
Tematicky neuděláme až tak velký krok a podíváme se na článek, který se zabývá současným stavem čínského trhu s nápoji. Právě ten je totiž tím nejdynamičtějším na světě. Jak to bylo? Jak to je? A hlavně – jak to pravděpodobně bude?

Komentuj jako první

Komentuj příspěvek

Kontrolní číslo: 490
Odeslat komentář

Vzdělávací kurzy

Vzdělávací kurzy pro firmy

Newsletter

Ty nejdůležitější zprávy pro vaše čínské podnikání.
Přihlaste se k odběru pravidelného Newsletteru zde.
Odeslat