TOPlist

Okénko do Číny: obchod, politika a ekonomika ve 34. týdnu 2013

Ondřej Lapisz | 23. 8. 2013
Okénko do Číny: obchod, politika a ekonomika ve 34. týdnu 2013

Další farmaceutická společnost zapletená do korupčního skandálu, volný obchod v Šanghaji, snahy o ochranu životního prostření, nová makroekonomická data či dopad vývoje hospodářství na spotřebitele. To vše jsou témata dnešního shrnutí dění v Číně za uplynulý týden.



ČÍNSKÝ FARMACEUTICKÝ SKANDÁL ROSTE – DALŠÍ V ŘADĚ JE ELI LILLY
http://www.telegraph.co.uk/
Po GlaxoSmithKline's , Sanofi a Novartis byla z úplatkářství obviněna i čtvrtá západní farmaceutická společnost, americká Eli Lilly. Společnost měla na úplatcích rozdat v přepočtu zhruba 100 milionů korun. O průběhu úplatkářské aféry jsme vás již informovali v minulých přehledech.

ČÍNA POTVRDILA ZAVEDENÍ PILOTNÍ ZÓNY VOLNÉHO OBCHODU V ŠANGHAJI
http://english.cri.cn/
Dle prohlášení ministerstva obchodu čínská vláda plánuje vybudování pilotní zóny volného obchodu Šanghaji. Ta má vzniknout spojením několika existujících celních zón. Zkušenosti z tohoto projektu mají být v budoucnu využity i v dalších oblastech Číny.

ČÍNA PLÁNUJE KOORDINOVANOU KONTROLU ZNEČIŠŤOVÁNÍ
http://news.xinhuanet.com/
Čína plánuje centralizaci všech snah o posilování ekologických opatření po celé Číně. Dosavadní oddělené postupy jednotlivých provincií se tak brzy sjednotí a dosáhnout tak daleko většího potenciálu. Témata stavu životního prostředí v Číně jsme je již dotkli v článku Mráz a smog přichází z východu a již brzy se dočkáte jeho volného pokračování.

LEE KAI-FU - IDOL INOVÁTORŮ
http://www.businessweek.com/
Narodil se na Taiwanu, studoval v USA, nyní žije v Pekingu. Lee Kai-Fu byl zařazen do žebříčku Time 100 nejvlivnějších osobností, během života prošel společnostmi jako Apple, Microsoft, Google. Jaký je jeho vliv?

CHOVÁNÍ SPOTŘEBITELŮ SE MĚNÍ
http://europe.chinadaily.com.cn/
Zpomalující ekonomický růst a následná změna chování zákazníků nutí mnohé společnosti přeorientovat se z čistě expanzivních snah na propracovanější marketing. Získání zákazníka přestává být samozřejmostí, zákazník si stále pečlivěji vybírá. Co to pro společnosti bude dále znamenat?

ČÍNSKÝ PRŮMYSL ROSTE RYCHLEJI, NEŽ SE ČEKALO
http://www.nytimes.com/
A dnešní přehled uzavřeme dalšími dobrými zprávami z čínské ekonomiky. NY Times začínají ve svém článku bilancovat nad srpnovými čísly.

Komentuj jako první

Komentuj příspěvek

Kontrolní číslo: 829
Odeslat komentář

Vzdělávací kurzy

Vzdělávací kurzy pro firmy

Newsletter

Ty nejdůležitější zprávy pro vaše čínské podnikání.
Přihlaste se k odběru pravidelného Newsletteru zde.
Odeslat