TOPlist

Jak jednat s Číňany

Cíle kurzu:
• Pochopíte, proč se – alespoň z našeho pohledu – často Číňané chovají zcela nepochopitelně a jak jejich jednání vlastně rozumět;
• Seznámíte se s tím, jakou roli má v Číně hierarchie a jak úspěšně řídit čínské pracovníky (a tedy i to, jak se chovat k vašemu dodavateli) ;
• Začnete tušit, kdy a odkud se blíží problémy (protože Číňané Vám to sami neřeknou) ;
• Dozvíte se 5 tipů, jak si – i bez korupce - získáte Vaše čínské obchodní partnery;
• Naučíte se, jak v Číně stolovat (a jestli je opravdu potřeba ten kuřecí pařát spolknout) a zvládat záludnosti čínské etikety;
• Zlepšíte své schopnosti s Číňany vyjednávat a dozvíte se, kdo to byl Sun Tzu a proč se jeho vyjednávací triky dodnes učí na všech čínských MBA;
• Zjistíte, kterým 3 konverzačním tématům je dobré se Číně vyhnout (a jak to udělat);
 
Program kurzu:
• Čínská historie ve zkratce – co musíte vědět před cestou do Pekingu;
• Základní čínské filosofické směry - a proč se s Vámi Číňané nikdy nebudou hádat;
• Čínská etiketa – jak neurazit vašeho čínského partnera ;
• Přestávka
• Čínské stolování – jak se při něm neztrapnit a užít si to nejlepší z Číny;
• Přijímání čínských delegací – kdo mluví s kým a kdy;
• Vyjednávání v Číně – a proč v Číně platí, že na koňském trhu je vždy jen jeden vítěz
 
Reference:
• LINET, Mubea, Škoda AUTO Uni, Ludwig Wein, CzechTrade, MT Systems atd.

 

Řízení Korejců/Japonců/Číňanů ve výrobních firmách

Cíle kurzu:

• Zjistíte, jak korejská kultura podmiňuje chování v práci a co je možné očekávat od zaměstnanců z odlišných kultur;
• Pochopíte, jak v jednotlivých typech kultur manažeři a jím podřízení vnímají 1) termíny (čas) 2) roli lídra 3) význam
týmové práce 4) motivaci;
• Naučíte se, jak nejlépe pracovníky z jiných kultur řídit, vést a motivovat;
 
Program kurzu:
• Co je kultura a jak podmiňuje chování člověka v pracovních vztazích;
• Čas (a termíny) napříč kulturami;
• Nadřízenost a podřízenost napříč kulturami;
• Týmovost a individualita napříč kulturami;
• Motivace napříč kulturami;
• Srovnání chování pracovníků z vybraných kultur;

 

 

Obchodní a manažerská komunikace s cizinci

Cíle kurzu:
• Naučíte se, jak efektivně aplikovat různé prodejní techniky v různých kulturách;
• Pochopíte, jak úspěšně uzavřít obchod s ohledem na kulturní specifika (koncept tváře, emoce, důraz na data);
• Zjistíte, jak se liší dohodnutí obchodu v Česku a v kulturách s jiným vnímáním hodnot;
• Povíme si, jak budovat důvěru u Vašeho obchodního partnera;
• Řekneme si jak kultura podmiňuje chování v práci a co je možné očekávat od zaměstnanců a obchodních partnerů z odlišných kultur;
• Pochopíte, jak v jednotlivých typech kultur vaši obchodní partneři vnímají 1) termíny (čas) 2) roli šéfa 3) význam týmové práce 4) motivaci;
 
Program kurzu:
• Co je kultura a jak podmiňuje chování člověka v obchodních vztazích;
• Čas (a termíny) napříč kulturami;
• Nadřízenost a podřízenost napříč kulturami;
• Týmovost a individualita napříč kulturami;
• Motivace napříč kulturami;
• Srovnání chování pracovníků z vybraných kultur;
• Mezikulturní prodej;
 

O lektorovi

Mgr. et Bc. Jan Hebnar, MBA (CV zde)