TOPlist

Jak na marketing v Číně (díl V.)

Jan Hebnar | 16. 5. 2013
Jak na marketing v Číně (díl V.)

V posledním díle miniseriálu Jak na marketing v Číně si povíme, jak komunikovat hodnotu, kterou Váš výrobek pro čínského zákazníka má. Tedy jak na čínský advertising, reklamu. A proč je lepší, než konkurence.

Dělat v Číně reklamu není snadné, je totiž obrovsky drahá. Pro představu - televizní reklama v Číně vyjde dráž, než televizní reklama v USA. Proto asi budete muset být kreativní a hledat cesty, které jsou finančně schůdné. Pokud tedy nejste Škodovka.

V úvahu připadá například direct marketing - můžete oslovit pouze váš vybraný segment v daném regionu (např. letákem, dopisem), nebo sampling, který je také regionálně omezen. Ti nejkreativnější z Vás mohou zvolit virální, nebo guerillovou reklamu - to je ale bez dokonalé znalosti čínského internetového prostředí (a především sociálních sítí) nemožné.

U B2B prodeje je samozřejmě nezbytností účast na veletrhu (a určitě nevěřte tomu, že jsou veletrhy přežitá věc, ve vztahových společnostech jako je Čína to neplatí). V úvahu připadají také semináře pořádané ve spolupráci s organizacemi na podporu českého exportu (jako je Czechtrade, nebo obchodní úseky ambasád), které vás vyjdou levněji (většinou minimálně z hlediska pronájmu prostor a celkové organizace). Ideální je uspořádat takovou akci v průběhu veletrhu, dostanete na ni snadněji návštěvníky z celé Číny.

Komentuj jako první

Komentuj příspěvek

Kontrolní číslo: 88
Odeslat komentář

Vzdělávací kurzy

Vzdělávací kurzy pro firmy

Newsletter

Ty nejdůležitější zprávy pro vaše čínské podnikání.
Přihlaste se k odběru pravidelného Newsletteru zde.
Odeslat