TOPlist

Jak na marketing v Číně (díl II.)

Jan Hebnar | 6. 4. 2013
Jak na marketing v Číně (díl II.)

V minulém díle miniseriálu Jak na marketing v Číně jsme si řekli, že pro úspěšný průnik na čínský trh je potřeba především mít vhodný produkt. To je evedentní. Vedle produktu však ještě potřebujete vědět, komu jej prodat a zda vůbec někdo takový, kdo si výroek koupí, i v Číně existuje.

Musíte tedy mít svůj segment – v Číně samozřejmě existují segmenty zákazníků tak, jak je známe v ČR, jen jejich procentuální zastoupení v populaci se dramaticky liší.

Přes obrovský ekonomický rozvoj Číny v posledních třech dekádách je stále v čínské populace nejpočetněji zastoupen nízkopříjmový segment. Ten je extrémně citlivý na cenu výrobku a zahraniční firmy jej zpravidla nezaměřují (pokud nemáte skutečně unikátní výrobek, který právě jen na tento segment míří).

Asi nejzajímavější segment pro výrobce ze Západu je střední třída. Do té se v Číně počítají domácnosti, jejichž roční příjem přesahuje 12 000 dolarů. A ten dnes čítá téměř 300 milionů lidí. Proč je tento segment nejzajímavější ? Jednak si tito lidé mohou dovolit (třeba i v omezené míře) nákup importovaných výrobků, jednak tento segment stále roste dramatickým tempem (a to nejen díky bohatnutí čínské populace, ale také díky urbanizaci).

Vedle středí třídy je však v Číně zastoupena také vyšší střední třída a vyšší třída a pro tu jsou zase zajímavé výrobky z luxuní brandže – není tak divu, že se Čína stala po Japonsku největším trhem s luxusním zbožím na světě (asijské země si na luxus potrpí především kvůli konceptu „tváře“, který je jim společný). Pokud tedy máte luxusní výrobek, toto je váš segment.

Komentuj jako první

Komentuj příspěvek

Kontrolní číslo: 862
Odeslat komentář

Vzdělávací kurzy

Vzdělávací kurzy pro firmy

Newsletter

Ty nejdůležitější zprávy pro vaše čínské podnikání.
Přihlaste se k odběru pravidelného Newsletteru zde.
Odeslat