TOPlist

Jak na marketing v Číně (díl I.)

Jan Hebnar | 30. 3. 2013
Jak na marketing v Číně (díl I.)

Marketing jako činnost je na světě jen jedna a samozřejmě ani v Číně se neliší od toho, jak byste jej dělali doma. V tomto dílu miniseriálu Jak na marketing v Číně se zaměřím na to, jaký produkt je potřeba k úspěchu v Číně mít.

Trvalkou v debatě o exportu do Číny je otázka, zda je produkt potřeba přizpůsobovat preferencím Číňanů, nebo je naopak lepší jim prodávat produkty s „příchutí Západu“. Obě varianty jsou možné – např. Apple je znám tím, že své telefony zásadně nepřizpůsobuje a nemá žádnou „asijskou“ variantu populárních iPhonů (a minimalismus applovského designu není jinak typicky čínské gusto). Na druhou stranu Škoda vozy pro čínský trh dekoruje imitací dřeva, přídavnými diodami a ozdobnými lištami. Zvážení, jak daleko jít s kustomizací je vždy individuální a samozřejmě také záleží na nákladech, které to většinou znamená.

Škoda Čína

Obecně je možno říci, že spotřebitelské preference se mezi Číňany a nám známými Evropany nejvíce liší v preferencích co se dekorace produktů týče. Nebojte se přitlačit se zdobením, barvami (ale nechte si od Číňanů poradit, jaké barvy vybrat, neb v Číňané velmi intenzivně vnímají symboliku barev). Rovněž si Číňané potrpí na různé vychytávky, tlačítka a blikátka navíc. Konečně pak ani Číňané neignorují kvalitu, ale daleko snáze akceptují, že se něco rozbije a je to potřeba nahradit něčím novým – nevyžadují, aby výrobek fungoval věčně (a čínští výrobci na to samozřejmě náležitě hřeší).

Komentuj jako první

Komentuj příspěvek

Kontrolní číslo: 456
Odeslat komentář

Vzdělávací kurzy

Vzdělávací kurzy pro firmy

Newsletter

Ty nejdůležitější zprávy pro vaše čínské podnikání.
Přihlaste se k odběru pravidelného Newsletteru zde.
Odeslat