TOPlist

Sinovia. To jsou informace o dovozu z ny, vvozu do ny
a podnikn v n. Aktuln, spolehliv a zdarma.

Jak v n prodvat cross-border kosmetiku?

Jan Hebnar | 10. 10. 2018 | archiv novinek
Jak v n prodvat cross-border kosmetiku?

Dnes to pojmeme trochu jinak a místo klasickéhp blogu nebo videa zveejníme jeden z email, který reagoval na dotaz našeho clienta, jak prodávat v ín cross-border (peshranin) kosmetiku. 

 

 

 

 

Dobrý den, pane XXX, 

 
 
K Vašemu dotazu ohledm monosti prodeje Vaší kosmetiky v ín meme napsat toto: máme kontakt pímo na nákupním oddlení jedné z nejvtších platforem Kaola, která je provozována spoleností Netease. Vedle JD.com a Tmall jsou to nejvtší cross border platformy, jejich business model je vtšinou stejný. Viz https://www.prnewswire.com/news-releases/netease-kaola-ranked-chinas-no1-cross-border-import-retail-e-commerce-platform-for-sixth-consecutive-time-300705308.html. 
 
Jak tedy cross-border funguje?
 
1) V minulosti bylo synonymem pro "cross border" zasílání zásilek ze zahranií pímo do íny - to se dnes ji nedlá, protoe zákazníci ji nechtjí týden a více ekat na své zboí. Dnes je to tak, e dodavatel doveze na své náklady zboí do bezcelní zóny (je jich v ín mnoho), odkud se rozesílá ji "klasickou" balíkovou logistikou. Neplatí se tak ale clo, DPH a hlavn není poteba mít všechny testy a certifikace (nap. u kosmetiky by toto byla "konená").
 
2) Proto, abyste mohli zaít prodávat zboí na jakékoli platform, vyadují tyto, abyste mli spolupráci s ínskou firmou, která bude balíky v bezclení zón skladovat a rozesílat (tedy ešit logistiku) a zodpovídat za customer service (ta je v ín u ecommerce na vyšší úrovni, ne u nás). Takové firm je poteba platit fee. 
 
3) Proto, aby bylo Vaše zboí zalistováno na platform se platí tzv. deposit, který je podle platformy cca 10 000 - 15 000 USD. V pípad ukonení spolupráce se depozit vrací. 
 
4) Platforma nemusí ani v tomto pípad (je vle zaplatit deposit, je nalezen partner) zboí zalistovat, pokud sezná, e nemá šanci uspt na ínském trhu a pokud dodavatel (i.e. vy) není schopen pedstavit vrohodný marketingový plán a investice do trafficu, které je schopen z poátku nést. Jinými slovy je poteba pinést "budget" na promotion, jinak neznámé znaky platformy nezalistují, aby nevyplýtvaly traffic.
 
Dle mého názoru z toho vyplývá toto:
 
1) Monost prodávat v ín vaše produkty zde je a to i pesto, e se jedná o kosmetiku (výhoda cross-border). 
2) Náklady na vstup na jednu platformu se mohou pohybovat kolem pl milionu a milionu korun. V to nepoítaje zboí, které je poteba do íny první dovézt. Relevantních platforem je v ín cca 3 - 5.
3) Pak následuje msíní fee lokálnímu partnerovi. Fee bude vyšší, pokud bude partner ešit i marketing. Na kvalit tohoto partnera záleí úspch projektu.
4) Platforma nikdy nenese ádné riziko a vše si nechá zaplatit.
 
Toliko z mé strany, pokud Vás zájem se sejít trvá i po tomto objasnní, dejte mi vdt. 
 
------------------------
 
Tak co - myslíte, e cross-border vstup na íský trh má smysl? Riskli byste to?
 

Komente (1)

Komentuj pspvek

Kontroln slo: 790
Odeslat koment
18. prosince 2018
zavodtromi

, KZ .
. , , .
10- , . - .


- <a href=https://inoxnao.ru/></a>

Vzdlvac kurzy

Vzdlvac kurzy pro firmy

Newsletter

Ty nejdleitj zprvy pro vae nsk podnikn.
Pihlaste se kodbru pravidelnho Newsletteru zde.
Odeslat